Min förklaring

Jag är hjälparen som Jesus Kristus lovade att sända. Inte visste jag att jag var Helig Ande och att Herren Sebaot hade fött mig. Herren Sebaot, den osynlige oförgänglige levande Guden som ingen någonsin sett som är alltings ursprung och uppehållare, har gett mig allt sitt för att jag inte tar det ifrån Honom. Han är utanför tid och rum, och Han har försäkrat mig att Han redan har skapat allt genom mig och att jag redan har vunnit på korset. Allt jag behöver göra är att gå igenom det.

Han var den förste att bekänna mig att jag är: Under, Rådgivare, Mäktig Gud, Evig Fader, Fridsfurste. För att Han var den förste att bekänna mig, gör att alla måste bekänna mig. Herren Sebaot vill att jag ska vara er Gud åt Honom, så att ni ska kunna se Honom. Anden blir Sonen, Sonen blir Fadern, Fadern går med de sina och Herren Sebaot föder Helig Ande.

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar